روز
ساعت
دقیقه

۳۰ ٪ تخفیف

تنها تا ۵ مردادماه

فارسی کردن گوگل مپ در اندروید و ایفون

فارسی کردن گوگل مپ

فهرست مطالب

اکثر افراد دارای  کسب و کار از اهمیت ثبت مکان در گوگل مپ آگاه هستند؛ حال ممکن است با خود بپرسید آیا امکان استفاده از گوگل مپ برای ما فارسی‌زبانان وجود دارد؟ چگونه گوگل مپ را فارسی کنیم؟ آیا این امکان وجود دارد؟ فارسی کردن زبان گوگل مپ دغدغه‌ای است که مدت زیادی ما را درگیر خود کرده بود؛ اما اکنون امکان تغییر زبان به فارسی وجود دارد. در این مقاله از مارکت گوگل قرار است به این سوال که چگونه گوگل مپ را فارسی کنیم بپردازیم و بیشتر در مورد آن توضیح دهیم. 

نکات مفیدی در مورد گوگل مپ 

گوگل مپس، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی با استفاده از سامانۀ موقعیت‌یاب جهانی (GPS)  و همچنین گزارش وضعیت ترافیکی به کاربران ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها گوگل مپ را به یکی از قدرتمندترین ابزار موجود تبدیل کرده است که مزایای زیادی نیز به همراه دارد. 

 فارسی کردن گوگل مپ برای ما فارسی‌زبانان کاربرد زیادی دارد و باعث سهولت در انجام کارهای ما می‌شود. گوگل سرانجام امکان تغییر زبان از درون برنامه را که پیش از این فقط در نسخۀ وب در دسترس بود، در اپلیکیشن گوگل مپ هم فراهم کرد. انتخاب یک زبان در دستگاه تلفن همراه، برای نمونه در اندروید، تغییرات را در تمامی سیستم اعمال می‌کند و همۀ برنامه‌های شما به آن زبان دیده می‌شوند. 

البته گوگل مپ در آپدیت اخیر خود علاوه بر زبان فارسی، زبان‌های دیگری مانند آذربایجانی، ترکی، ارمنی، مغولی، چکی، کراوات، هلندی، اوکراینی، عبری، بوسنیایی و غیره را که شامل 38 زبان می‌شوند به گوگل مپ اضافه کرده است. اکنون این کشورها (که دارای جمعیت زیادی هم هستند) می‌توانند از قابلیت جستجو با زبان مادری خود که تا الان از آن محروم بودند، استفاده کنند. 

با این حال، یکی از محدودیت‌های گوگل مپ در حالت پیش‌ فرض آن، عدم پشتیبانی کامل از زبان فارسی است؛ به این دلیل تغییر زبان آن به فارسی کار آسانی نیست. پیشنهاد می‌کنیم در این راه از مشاورین ما کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای ثبت مکان کسب و کار خود نیز از ما کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان کسب و کار شما را در گوگل مپ ثبت کنیم؛ ما تا انتهای کار همراه شما خواهیم بود.

چگونه گوگل مپ را فارسی کنیم؟

گوگل مپ به مدت طولانی تنها به زبان تنظیم شده روی آن قابل استفاده بود. اکنون این امکان به وجود آمده که بتوانیم گوگل مپ را فارسی کنیم. فارسی کردن گوگل مپ آیفون و فارسی کردن گوگل مپ اندروید با یکدیگر متفاوت هستند. در این بخش آموزش قدم به قدم آن‌را توضیح می‌دهیم تا به تفاوت آنها نیز آگاه شوید.

فارسی کردن گوگل مپ اندروید

  1. ابتدا باید برنامۀ گوگل مپ را در تلفن همراه خود داشته باشید و اجرا کنید. 
  2. در بالای صفحۀ خود، روی پروفایلتان کلیک کنید. 
  3. در منوی باز شده دنبال گزینۀ تنظیمات بگردید. 
  4. گزینۀ (app language) را انتخاب کنید. 

با انجام این مراحل می‌توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید همانطور که در اول مقاله توضیح دادیم این تغییرات کلی خواهند بود؛ پس باید بتوانید آن را به صورت دستی درست کنید. برای انجام این کار حتما از افراد ماهر کمک بگیرید. 

فارسی کردن گوگل مپ ios

  1. در ابتدا برنامۀ گوگل مپ را در تلفن همراه خود اجرا کنید. 
  2. صفحۀ تنظیمات را پیدا کنید.
  3. تنظیمات زبان و یا (language setting) را جستجو کنید. 
  4. در قسمت (language of google service) زبان خود را برای دکمه‌ها و آیتم‌ها انتخاب کنید.
  5. در آخر موارد ثبت شده را حتما باید سیو کنید.

در این قسمت با نحوۀ فارسی کردن گوگل مپ و تفاوت آن‌ها در اندروید و ios آشنا شدیم. اگر به این زمینه علاقه‌مند هستید و یا قصد ثبت مکان خود در گوگل مپ را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ یک نکته رایگان، افزودن کسب مکان در گوگل مپ را مطالعه کنید و با آگاهی بیشتر در این راه قدم بگذارید. 

فارسی کردن گوگل مپ
فارسی کردن گوگل مپ

فارسی کردن صدا در گوگل مپ

همانطور که گفته شد، در آپدیت‌های گوگل مپ، زبان فارسی نیز اضافه شده است. این امر کمک شایانی به ما ایرانی‌ها، به خصوص صاحبان کسب و کار کرده است؛ زیرا آن‌ها می‌توانند موقعیت مکان استقرار خود را به راحتی با زبان فارسی ثبت کنند. کاربران نیز می‌توانند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند و باعث دیده شدن کسب و کارشان شوند. 

فعال کردن صدای فارسی در گوگل مپ برای اندروید

  1. برای این کار اپلیکیشن گوگل مپ را روی تلفن همراه خود اجرا کنید. 
  2. به برنامه رفته و روی پروفایل خود ضربه بزنید. 
  3. در این مرحله، بعد از باز شدن منو، گزینۀ تنظیمات یا setting را انتخاب کنید. 
  4. در منوی تنظیمات خود، گزینۀ تنظیمات جهت‌یابی را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. 
  5. برای تغییر تنظیمات صدا، روی انتخاب صدا کلیک کنید. 

فعال کردن صدای فارسی در گوگل مپ برای ios

تنظیمات پیش فرض، به زبان گفتار و نوشتار (زبان ارائه شده) ios  وابستگی دارد. برای تغییر زبان پیش فرض در گوشی آیفون، باید زبان را عوض کرد. 

  1. برای فعال کردن صدای فارسی در گوگل مپ، در تلفن همراه خود به بخش تنظیمات بروید و روی گزینۀ general کلیک کنید.
  2. در این مرحله باید روی گزینۀ زبان و منطقه کلیک کنید. 
  3. لیستی به شما ارائه می‌شود؛ زبان مورد نظر خود را در آن لیست جستجو کرده و سپس انتخاب کنید. 
  4. برای تایید نیاز است گزینۀ  ( تغییر به) را انتخاب نمایید. 
  5. حال باید صبر کنید تا نتیجۀ فعال‌سازی شما بیاید. 

تا اینجا آموزش گام به گام تغییر زبان در گوگل مپ و فعال‌سازی صدای فارسی هم در اندروید و هم در ios را توضیح دادیم. برای انجام اصولی‎تر می‌توانید با تکمیل فرم درخواست در سایت ما از بهترین خدمات بهره‌مند شوید. 

فواید فارسی کردن گوگل مپ

دسترسی راحت به مشتریان فارسی زبان

با فارسی کردن گوگل مپ، صاحبین کسب و کار راحت‌تر میتوانند به مشتریان فارسی‌زبان و محلی خود دسترسی داشته باشند. اینگونه سود و فروش‌شان نیز افزایش می‌یابد. این کار باعث تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات کسب و کارها نیز می‌شود؛ زیرا افراد با یک زبان و فرهنگ می‌توانند به شکل بهتری نیازهای یکدیگر را بشناسند و مطابق با آن تبلیغات خود را درست کنند.  

افزایش علم به جزئیات 

با فارسی کردن گوگل مپ، صاحبین بیزنس‌ها می‌توانند جزئیات کسب و کار خود را در اختیار کاربران قرار دهند. این کار به زبان انگلیسی قطعا دشوار خواهد بود و هر کسی علم انجام آن را ندارد؛ پس باعث سهولت در انجام کارها می‌شود. 

افزایش فروش و سود بیشتر 

همانطور که به آن اشاره کردیم، با فارسی کردن گوگل مپ جذب مشتریان بیشتر خواهد شد. هر چقدر مشتریان شما بیشتر شوند و رو به افزایش باشند، واضح است که فروش شما نیز بیشتر می‌شود و سود زیادی نیز می‌توانید به دست بیاورید. 

بهبود سئو

با تغییر زبان گفتار و نوشتار در گوگل مپ به زبان مورد نظر خود، می‌توانید بهبود سئوی خود را در موتورهای جستجو و به خصوص گوگل داشته باشید. 

جمع بندی

ثبت کسب و کار در گوگل مپ از مهم‌ترین کارها برای یک کسب و کار است؛ برای انجام آن می‌توانیم از  فارسی کردن گوگل مپ  که از آپدیت‌های جدید گوگل مپ است استفاده کنیم. گوگل مپ با این آپدیت جدید به کاربران خود این امکان را داده است که با جستجو به زبان مادری خود از مزایای بیشماری بهره‌مند شوند و کارهایشان با سرعت بیشتر و راحت‌تر از قبل انجام شود. 

اگر در این راه به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید با شماره 02128429599 تماس بگیرید و مشکلاتتان را با کمک تیم حرفه‌ای ما برطرف نمایید. 

برای جذب مشتریان محلی، لوکیشن خود را ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تیم مارکت گوگل با سال‌ها سابقه در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ و کمک به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بالاخص در انجام ارائه خدمات ثبت لوکیشن گوگل افتخار خدمت‌رسانی به شما عزیزان را دارد. شما می‌توانید جهت استفاده از این خدمات و سایر خدمات تیم متخصص ما از پشتیبانی و مشاوره رایگان ما نهایت استفاده را ببرید. جهت دریافت خدمات با ما در تماس باشید.

{نام و نام خانوادگی:1} عزیز

با تشکر از اعتماد شما

سفارش شما با موفقیت ثبت شد.

کارشناسان مارکت گوگل جهت هماهنگی و انجام سفارش شما
در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت