روز
ساعت
دقیقه

۳۰ ٪ تخفیف

تنها تا ۵ مردادماه

نحوه امتیازدهی در گوگل مپ

نحوه امتیازدهی در گوگل مپ

فهرست مطالب

همانطور که آگاه هستید در ابتدا باید محل کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید که برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به مقالۀ اضافه کردن آدرس به گوگل مپ، پلۀ اول پیشرفت مراجعه نمایید. این مهم است که پس از ثبت، چه کاری را انجام دهید تا به شما کمک کند. شما تنها با ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ نمی‌توانید از تمامی مزایای این برنامه بهره‌مند شوید. با انجام این کار، قدم اولیه را برداشته‌اید اما برای ادامۀ مسیر نیاز دارید به گزینه‌های دیگری نیز عمل کنید.

موارد مهمی که به آن اشاره کردیم و باید به آن دقت داشته باشید، شامل بالا بردن رتبه در گوگل مپ و نحوه امتیاز دهی در گوگل مپ هستند که راجع‌به این دو مورد امروز بحث خواهیم کرد و آن‌ها را گسترش خواهیم داد. با ما همراه باشید تا نکات آموزنده‌ای را بیاموزید.

نحوه امتیازدهی در گوگل مپ از طریق تلفن همراه

امتیازدهی برای کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با دادن امتیاز می‌توانید تجربه‌های خود از یک کسب و کار را در اختیار دیگر کاربران نیز قرار دهید و به آن‌ها کمک کنید. به این منظور، نحوه امتیازدهی در گوگل مپ را توضیح خواهیم داد؛ این مراحل را به دقت دنبال نمایید.

  1. ابتدا باید گوگل مپ را در دستگاه خود اجرا نمایید و یا به سایت آن مراجعه کنید. 
  2. مکان مدنظر خود را جستجو کرده و آن را در نقشه پیدا کنید. 
  3. روی آدرس و یا نام مکان مورد نظر کلیک کنید تا اطلاعات آن برای شما باز شود. 
  4. در بالای صفحۀ باز شده، به دنبال گزینۀ (review) و یا نظرات بگردید. 
  5. برای امتیاز دهی در گوگل مپ به دنبال پنج ستارۀ تو خالی بگردید و آن را با توجه به نظر خود پر کنید؛ یعنی از یک تا پنج امتیاز دهید. 
  6. در آخر هم می‌توانید نظرات و امتیازات خود را ثبت کنید. 

در این بخش به زبانی ساده و قابل فهم نحوه امتیازدهی در گوگل مپ را توضیح دادیم. با دادن امتیاز بالا به یک کسب و کار، می‌توانید باعث بالابردن رتبه در گوگل مپ آن‌ها شوید. به علت تحریم‌های علیه ما ممکن است نتوانید با این روش به صورت مستقیم اقدام به ثبت امتیاز کنید. با انجام مراحل زیر از این مشکل دوری نمایید. 

  1. به اپلیکیشن گوگل مپ مراجعه نمایید.
  2. روی گزینۀ هم‌بخشی کلیک نمایید.
  3. در صفحه‌ای که برایتان باز شده، گزینۀ نوشتن مرور را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید.
  4. در این قسمت باید نام کسب و کار مورد نظر را بنویسید.
  5. در آخر هم از طریق پر کردن  ستاره‌ها و یا نوشتن نظر خود، امتیاز مدنظر خود را وارد نمایید. 

دقت نمایید مراحل بالا با تلفن همراه امکان پذیر می‌باشد. با انجام مراحل گفته شده می‌توانید اقدام به امتیازدهی در گوگل مپ کنید. 

نحوه امتیازدهی در گوگل مپ از طریق کامپیوتر 

شما علاوه بر اینکه می‌توانید در تلفن همراه خود به کسب و کارها امتیاز دهید، در کامپیوتر نیز این امکان را دارید. ما در این قسمت دو راه را برای شما توضیح خواهیم داد. 

  1. وارد سایت گوگل مپ شوید. 
  2. در قسمت چپ صفحه، روی سه خط کلیک کنید.
  3. روی گزینۀ (مشارکت‌های شما) کلیک نمایید.
  4. در این مرحله، مکان‌هایی که به تازگی از آن‌ها بازدید کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. برای امتیازدهی روی لینک مربوط به این کار کلیک کنید. 

راه دوم: 

  1. در نوار جستجو نام مکان مورد نظر خود را تایپ کنید. 
  2. مکان مورد نظرتان را از بین موارد آورده شده انتخاب کنید. 
  3. بعد از باز شدن صفحۀ کاربری، روی نوشتن یک نظر کلیک نمایید. 
  4. در این مرحله می‌توانید امتیاز مورد نظر خود را وارد نمایید. 
  5. سپس این اطلاعات را ارسال کنید.

تا اینجا با نحوه امتیازدهی در گوگل مپ آشنا شدید. دقت داشته باشید تا زمانی که شما دیدگاه خود را حذف نکنید، برای همه‌ی کاربران گوگل مپ نمایش‌پذیر می‌باشد؛ همچنین می‌توانید امتیاز و یا نظر خود را ویرایش نمایید. اگر در حین انجام این کارها با مشکل مواجه شدید، از اعضای تیم ما راهنمایی بخواهید تا به سوالات شما پاسخ دهند و از امکانات ما با خبر شوید. نحوه امتیازدهی در گوگل مپ گفته شد، حال به مزایای این کار خواهیم پرداخت.

بالا بردن رتبه در گوگل مپ
بالا بردن رتبه در گوگل مپ

مزایای امتیازدهی در گوگل مپ 

راهنمایی و به اشتراک گذاشتن تجارب خود به دیگران

 گرفتن نظرات مثبت و افزایش دیده شدن

 به دست آوردن اعتماد مشتریان

بازخورد به کسب و کارها و کمک به آن‌ها در راستای بهبود خود.

بهبود الگوریتم جستجو در گوگل 

عوامل بالابردن رتبه در گوگل مپ

در این قسمت نکاتی در مورد بالا بردن رتبه در گوگل مپ خواهیم گفت. چندین راه وجود دارند که به‌ وسیلۀ آن‌ها می‌توانید رتبه بندی خود را افزایش داده و با کسب اعتماد مشتریان، سود بیشتری دریافت کنید. این راه‌ها شامل:

ثبت لوکیشن کسب و کار خود در گوگل مپ

قبل از هر کار، برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ، ثبت موقعیت مکانی در این برنامه اهمیت دارد. برای باخبر شدن از هزینۀ این کار، به مقالۀ هزینه ثبت مکان در گوگل مپ چقدر است، مراجعه فرمایید. 

نظرات آنلاین بیشتری دریافت کنید

افراد را به دادن نظرات مثبت به کسب و کار خود ترغیب کنید و در پاسخگویی به این نظرات نیز فعال باشید. این کار باعث بالابردن رتبه در گوگل مپ شما می‌شود پس، از آن غافل نشوید.

سئوی داخلی را بهبود دهید

با انجام این کار بالابردن رتبه در گوگل مپ به نحوی احسن انجام خواهد شد. این کار مجموعه اقداماتی است که باعث بهبود بخشیدن به رتبۀ شما در موتورهای جستجو می‌شود. 

انتخاب درست دسته‌بندی خود

پس از ثبت مکان محل کارتان، نیاز به انتخاب دسته بندی کسب و کار خود دارید. دقت کنید که این دسته بندی باید دقیق و درست باشد تا این سرویس بتواند حوزۀ کاری شما را تشخیص دهد. 

تکمیل جزئیات و اطلاعات کسب و کار خود برای آگاهی دادن به مردم

برای انجام این کار باید اطلاعات دقیق مربوط به کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت نمایید؛ این اطلاعات شامل ساعات کاری، شماره تماس، آدرس دقیق، وب‌سایت و تصاویر مربوط به کسب و کار می‌شوند. 

تغییر ندادن اطلاعات ثبت شده در گوگل مپ 

پس از ثبت اطلاعات خود، یکی از قدم‌های بالابردن رتبه در گوگل مپ این است که تا جایی که ممکن است در اطلاعات اصلی مانند آدرس، نام، شماره تلفن و غیره تغییر ایجاد نکنید. 

بروزرسانی اطلاعات ثبت شدۀ خود

سعی کنید همیشه اطلاعات خود را بروزرسانی کنید زیرا این کار باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود. برای مثال با بروز نگه داشتن ساعات کاری، که در گوگل مپ اضافه کردید، فعال بودن شما نشان داده می‌شود. 

داشتن وب‌سایت مخصوص کسب و کار خود 

داشتن وب‌سایت مخصوص به خود کمک می‌کند تا گوگل مپ زمینۀ کاری شما را متوجه شده و باعث بالا رفتن اعتماد مشتریان نیز می‌شود؛ زیرا از جزئیات کسب و کار شما اطلاعات کسب می‌کنند و راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. برای طراحی وب‌سایت مخصوص به کسب و کار خود می‌توانید از ما کمک بگیرید تا از بهترین خدمات بهره ببرید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02128429599 تماس بگیرید. 

افزودن تصویر در گوگل 

یکی از کاربردی‌ترین اقدامات، اضافه کردن تصویر از کسب و کار خود در گوگل است. با این کار فعال بودن خود را در گوگل مپ نشان می‌دهید که این کار باعث بالا بردن رتبه در گوگل مپ شما خواهد شد؛ همچنین افراد نیز به تصاویر علاقۀ بیش‌تری نشان می‌دهند. 

نقشۀ گوگل را در سایت خود بگذارید. 

با قرار دادن نقشۀ گوگل در وب‌‌سایت خود، به گوگل مپ نشان دهید که محل کسب و کار شما در، دقیقا در همان قسمتی قرار گرفته که در لیست این برنامه موجود است. با تایید آدرس، رتبۀ خود را افزایش خواهید داد.

تکمیل کردن قسمت دیسکریپشن

یکی از اقدامات مهم دیگر برای بالابردن رتبه در گوگل مپ پر کردن قسمت دیسکریپشن است که باعث می‌شود، مورد اعتماد مشتریان خود واقع شوید.  

جمع بندی

امتیازدهی در گوگل مپ یکی از ابزار قدرتمندی است که به کسب و کارها به شدت کمک می‌کند. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید به کسب و کار خود رونق دهید و باعث پیشرفت آن شوید.

 توجه داشته باشید که باید صادقانه این عمل را انجام داده و از توهین دوری نمایید. در صورت نقض این قوانین امکان گزارش شما توسط صاحبین کسب و کار وجود دارد. دربارۀ نحوه امتیازدهی در گوگل مپ و مراحل آن توضیحاتی ارائه دادیم که با انجام این مراحل می‌توانید به کسب و کارهای مورد پسند خود امتیاز دهید و باعث گسترش آن‌ها شوید. 

بالا بردن رتبه در گوگل مپ نیز از موارد مهم دیگری بود که در این مقاله به آن اشاره کردیم و راه‌های رسیدن به آن را توضیح دادیم. با بالا رفتن رتبه در گوگل مپ، اعتماد مشتریان را جلب می‌کنید و باعث به ثمر رسیدن کسب و کارتان خواهید شد. توجه داشته باشید که حتما به نظرات مشتریان خود گوش فرا دهید، چرا که این نظرات اهمیت فراوانی دارند و می‌توانند کسب و کار شما را بسازند. 

به این موضوع اشاره کردیم که قدم اولیه در هر کاری، ثبت کسب و کار شما در گوگل مپ است. شما همراهان عزیز می‌توانید برای دریافت انواع خدمات به ویژه بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل مپ، به وب‌سایت ما مراجعه کرده و با برقراری ارتباط با متخصصین توانمند ما، از بهترین خدمات بهره‌مند شوید. 

برای جذب مشتریان محلی، لوکیشن خود را ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تیم مارکت گوگل با سال‌ها سابقه در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ و کمک به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بالاخص در انجام ارائه خدمات ثبت لوکیشن گوگل افتخار خدمت‌رسانی به شما عزیزان را دارد. شما می‌توانید جهت استفاده از این خدمات و سایر خدمات تیم متخصص ما از پشتیبانی و مشاوره رایگان ما نهایت استفاده را ببرید. جهت دریافت خدمات با ما در تماس باشید.

{نام و نام خانوادگی:1} عزیز

با تشکر از اعتماد شما

سفارش شما با موفقیت ثبت شد.

کارشناسان مارکت گوگل جهت هماهنگی و انجام سفارش شما
در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت